0

The Original Tour

 
EFTER min tur på Madame Tussauds tog jag en tur med turistbussen som har live guide och man kan hoppa av och på när man vill, vilket är så smidigt om man vill hoppa av för att besöka exempelvis Buckingham Palace som jag gjorde. Denna dagen var nog den mest turistiga jag gjort hittills. Jag inhandlade lite olika souvenirer och vykort som jag ska skicka hem till familjen. Jag såg Big Ben och Westminster Abbey som jag ska besöka lite mer framöver, än så länge har jag bara sett det i förbifarten. Ett annat sätt att se staden på är en River Cruise på Themsen. Jag gjorde detta och det kan bli rätt kyligt om det blåser vilket det gjorde just denna dagen. Om man vill kan man sitta innomhus men då får man inte lika bra bilder. Soldäcket är det som gäller för bra bilder. Båtturen tar dig från Westminster till Tower Bridge eller åt andra hållet, och erhåller du en biljett för The Original Tour så får du åka hur mycket buss och båt du vill inom tidsgränsen. Hade jag inte haft annat på gårdagens agenda hade jag tagit en tur på Themsen igen. Kommer ni till London och funderar på att åka sightseeing buss så välj The Original Tour, som har varit i branschen längst och som har många olika turer att välja på och nu under lågsäsong gäller biljetten i 48 timmar. Detta är också ett bra sätt att ta sig runt på om man inte har bråttom och då slipper man åka tunnelbana. En lågsäsongsbiljett kostar 28 pund.