1

Camden

 
 
 
 
 
IDAG åkte jag in och mötte Malin från jobbet vid Piccadilly Circus. Vi gick runt i Soho och China Town men klockan var för lite för lunch så vi tog Northern Line till Camden. Detta är verkligen en speciell plats. Mycket folk generellt men också mycket svenskar, vilket är skönt, för helt plötsligt passar man in och känner sig inte så ensam. I Camden är det en enda stor rörig marknad. Mat från alla världens hörn, smycken, t-shirts och allt möjligt krims krams. Det är en fascinerande upplevelse att gå runt bland och titta, alla olika dofter som krockar och vi hade verkligen det extra bra då solen varit framme under dagen. Vi åt Thaifood och till efterätt blev det spett med chokladdoppade jordgubbar och banan. Jag fyndade nya solisar och ett par örhängen. Efter ett par timmar i Camden åkte vi tillbaka in mot centrum. Jag tog en sväng på Oxford Street, då alla verkar helt lyriska över Primark. Jag vet nu vad alla talar om. Dock kaos en lördag eftermiddag. Ikväll tar jag det lugnt och äter svensk choklad, mmm Marabou. 
1 Emelie:

ÅH! Älskar matmarknaden i camden! Mums.