0

London update

 
 HELLO everyone. Onsdag idag och det har gått 5 dagar sedan jag kom hit. Det är väldigt konstigt att vara här, man kan tänka sig att det är så glamoröst och coolt med London men det är inte konstigare att bo här än någon annanstans. Jag lever ett vanligt vardagsliv och när jag är inne i stan på veckodagarna är jag där för jobb inte nöje eller shopping. Finner jag nöje i jobbet är det ett plus. Staden är stor, inte alls som Stockholm där det man går från södermalm till stureplan på kort tid. Här tar det timmar att ta sig till fots från ena sidan till andra. Tur att det finns tunnelbana. Något jag upptäckt är hur smidigt det är att åka tunnelbana, tåg och buss. Man skaffar sig ett oystercard och blippar det när man går på och när man går av så räknar den själv ut beloppet som ska dras på kortet. Reser du mycket en dag så tar den max 9 pund/dygn vilket är smidigt och ekonomiskt.
 
Sen jag kom hit har jag kännt mig sjuk och mått illa. Illamående och ont i magen har varit mitt fokus. Igår fick jag tag i några tabletter på apoteket och nu börjar jag känna mig bättre. Till helgen ska jag och några tjejer på jobbet åka in till stan, vandra runt i China Town och äta lite god mat. Om tid finns åker vi upp till Camden och kollar in de lokala marknaderna och något som står högt på min lista är den svenska butiken vid Covent Garden, ska inhandla knäckebröd. 
 
Until next time, xxx